شنبه 29 مهر در نشست مسئولان فدراسیون وزنه برداری و کادر فنی جدید تیم ملی اعلام شد که 11 وزنه بردار برای حضور در اردوی تیم ملی برگزیده شده اند تا از چند روز دیگر تمرینات خود برای حضور در بازیهای آسیایی دوحه را آغاز کنند.

 این در حالی است که هنوز مشخص نیست سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک چه تصمیمی در رابطه با پرداخت جریمه 400 هزار دلاری فدراسیون وزنه برداری ایران به فدراسیون جهانی این رشته دارند.

 اسامی این 11 وزنه بردار که قرار است زیر نظر علی پاکیزه جم و مسعود قاسمی به عنوان سرمربی و مربی تمرین کنند عبارتند از:مرتضی رضاییان در 62 کیلوگرم، علی پروانه و مهدی پانزوان در 69 کیلوگرم، محمود اسمعیل زاده و محمد علی فلاحتی نژاد در 77 کیلوگرم، شهروز قربانی در 85 کیلوگرم، محسن بیرانوند در 94 کیلوگرم، حامد منصوری، کوروش باقری و اصغر ابراهیمی در 105 کیلوگرم و حسین رضازاده در 105+ کیلوگرم.

تحولات صورت گرفته اخیر می تواند نشان دهنده این مسئله باشد که مسئولین عالیرتبه ورزش ظاهرا تمایل به پرداخت جریمه و حضور تیم ملی وزنه برداری در بازیهای آسیایی دوحه دارند که این خود می تواند نشانه عمق دوراندیشی آنها نسبت به رشد و توسعه این ورزش در کشور باشد.

ما قبلا هم نوشته بودیم که دوپینگ 9 وزنه بردار و اشکالات کوچک در مدیریت این ورزش نباید ریشه وزنه برداری را خشک کند و عاقلانه ترین عمل هم این است که گروهی تازه و مصمم دوباره حیات تازه ای به آن بخشیده و از اعتبار و موجودیت تاریخی آن دفاع نمایند.

کد خبر 6358

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز